Procedures
Wij zijn u van dienst bij alle procedures. Voorop staat op welke
wijze u het beste geholpen kunt worden. Uitgangspunt is juridische
kwaliteit: scherp, doordacht, en – indien mogelijk – pragmatisch. Uw
belang is onze zorg. Mogelijke procedures zijn:
Informatie & Advies
- Informatie: het geven van globale inlichtingen over wet- en regelgeving en uitvoering daarvan.
- Advies: het aangeven van de wijze waarop verstrekte informatie en/of kennis ten aanzien van een concrete vraagstelling benut kan worden.
Bemiddeling
- Bemiddeling: het optreden als intermediair tussen u en een
derde. Bemiddeling beoogt dreigende conflicten en/of conflicten die zich
nog in een beginstadium bevinden uit de wereld te helpen door
bijvoorbeeld de communicatie tussen partijen te verbeteren. Uitgangspunt
is het acht slaan op de gezamelijke- c.q. de (gerechtvaardigde)
belangen van beide partijen. Een succesvolle bemiddeling voorkomt
gerechtelijke prcedures.
Wettelijke procedures
- Trajecten inzake het aanvragen van vergunningen.
- Bezwaar- en beroepsprocedures: formaliteiten om op te komen
tegen instanties met een (semi-)overheidstaak (zoals bijvoorbeeld
de IND, belastingdienst, gemeentelijke diensten, UWV, Sociale
Verzekeringsbank, Informatie Beheer Groep en andere
uitvoeringsinstellingen).
- Gerechtelijke procedures: procedures voor een
onafhankelijke rechter (bijvoorbeeld, civiele kanton- en rechtbankzaken,
beroepsprocedures voor de rechtbank in het kader van de AWB en/of
andere bestuursrechtelijke wetten, Voorlopige voorzieningen bij de
voorzieningenrechter, (Hogere) beroepsprocedures bij de Centrale Raad
van Beroep of de Raad van State etc.).
Overige procedures
- rechtsbijstand bij een onafhankelijke geschillencommissie.
- Hulp bij het invullen van formulieren.
- Schrijven van (formele) brieven.
- Meegaan naar instanties.